MAKAN KEDAI MAMAK

Assalamualaikum bloggers, 

Semalam dapat sms dari Mama Lily, "Jom cikgu kita makan malam ke kedai mamak nih, perut sudah lapar hihi" "Jom tapi tunggu hujan reda ya"

Tapi hujan ga reda-reda, kirain ga jadi soalnya udah telah sekali. Jam menunjukkan pukul 9pm waktu wilayah Selangor dan sekitarnya. Tiba-tiba bunyi Handphone berdering "Cikgu turun kami da siap kat bawah condo" "OK!" Ternyata makannya jadi juga. Sebenarnya Mus gak mau nih makan telat-telat disebabkan berat badan semakin bertambah dan berlemak hehehehe.Disebabkan seharian gak makan nasi, jadi niat berdiet ditunda malam ini.

Bertemu lah kami di bawah, kebetulan kedai mamak tuh juga gak jauh dari rumah jadi kita harus jalan kaki. sebelum berangkat ke kedai kita tunggu Bu Mar di Blok lain yang berhadapan dengan Blok kami.

Mus, Lily, Mama Lily n Bu Mar pergi lah ke kedai mamak yang berada di sudut perjalanan yang tepatnya berhadapan dengan KFC, Alhamdulillah sampai juga.

Waktunya lihat menu makanan, di kedai ini mereka menjual makanan mamak, melayu juga Thai.

Mus pesan nasi putih, ayam paprik, teh' o limau ice
Lily pesan nasi putih, ayam tandoori, air kosong
Bu Mar pesan ayam tandoori, roti, minum
Mama Lily pesan nasi, makanan thai lupa gak tahu namanya, minum

Lumayan banayk juga yang dipesan, setelah makanan sampai, kita saling mencoba makanan satu sama lain. Ternyata makanan Thai nya enak banget yang pesanan makanan mama Lily, ini juga pertama kalinya Mus coba. Makanannya tuh steam seafood rasanya kayak masam-masam, pedas tapi bukan tomyam ya.rasa hampir kayak makanan asam pedas Indonesia.

OOooops kita lupa ambil foto makanannya, tapi udah kenyang n bersih baru ingat.

nah ini foto setelah makan

Sekian


0 comments:

Newer Post Older Post Home